| Print side |

Forside | Idrætten | Børn | Elite | Klubber | Aktiviteter | Resultater | Kontakt | Udgivelser | Film

 

 

Hjælperopgaver i forbindelse med træningen

Hjælperopgaver i forbindelse med træningen

Som hjælper er I alle en uundværlig del af campens ressourcer, både for det so­ciale I bidrager med, og for de praktiske opgaver I har påtaget jer. For at få det hele til at køre, så de aktive får mest ud af både træningen og det sociale, vil vi understrege et par ting, som I bør være opmærksomme på:

Alle atleter bliver fordelt i forskellige træningsgrupper. Disse grupper træner 1 til 2 gange om dagen efter et udleveret træningsprogram.

For hver gruppe er der en træner, som er ansvarlig for at træningen bliver fuld­ført. Som personlige hjælpere, forventes det at I hjælper denne træner med at få opgaven fuldført.

 

Nedenstående er de konkrete opgaver, som I kan være behjælpelig med:

  • At atleten er klar ti minutter før træningsstart.
  • At atleten er i den rigtige bane, som noteret i træningsprogrammet.
  • Være opmærksom på evt. problemer - især ved førstegangs deltagerne, samt hjælpe med at indstille maveplade eller cykel i samarbejde med træneren.
  • Hjælpe til ved strækøvelserne, så den aktive bliver strækket godt ud.
  • Sikre at atleten får væske nok.
  • At alle gør sig umage for at overholde tidspunkter med hensyn til træningen og måltider.
  • At indgå i samarbejde med trænerne vedr. afvikling af træningen. F.eks. tidtagning, at sætte kegler op eller andet.

 

 

Derudover er det en god ide at være opmærksom på:

  • At alle kommer tidligt nok i seng til at være friske til næste dags indsats. Træthed gør træning mindre sjov og mindsker lysten til at give den en skalle!
  • Det er godt at være opmærksom på at atletens hud i skridtområdet holdes ren og tør. Brug evt. ”buksefedt” før træning, og brug Helosan salve forebyggende om aftenen samt, hvis uheldet er ude, fuscidin eller Klorhexidin salve ved rødmen og slidmærker på huden. NB: Atleten skal ikke løbe, hvis der opstår blivende røde mærker eller sår.
  • At vi alle venter med at feste igennem til afslutningsfesten. Dvs. at der skal være ro senest kl. 24.00 og at alkohol kun nydes i moderate mængder, så vi alle er friske næste dag.
 

Genveje

Tilmelding til FM – 15. september 2018 i Odense

Camp & Cup 2018

Box - RR Motionsløb 2017

Støtteforeningen for RaceRunning Danmark

RaceRunning Facebook International

CPISRA

RaceRunning in English

Sponsorer

Via Biler Logo

RaceRunning Danmark - msi@dhif.dk -Betty Nansens Allé 57, 2. tv., 2000 Frederiksberg - 4084 2457
  |  Har du nyheder til hjemmesiden, skriv til webmasteren - msi@parasport.dk  |  
Page in english